pappershjärta.

Har ni någonsin hört "du måste älska dig själv innan du älskar någon annan"!? Jag tycker det stämmer väldigt bra för jag tror inte riktigt att några av mina vänner älskar sig själva. Jag menar du kan inte vara i ett självdestruktivt förhållande där killen får dig att må dåligt och vara rädd för allt och inte kunna prata med vem du vill utan att han ska bli tjurig. Han får dig att bli avhållsam och han vill helst inte att du pratar me någon annan image34än han själv. Vet ni vad det är? Inte avundsjuka eller att han är rädd att du ska vara otrogen, det är ren fåneri. Det sägs att killar är mer omogna än tjejer med ungefär 4 år , jag skulle nog vilja säga att det är 10 år (i alla fall när det kommer till sånt här). Själv har jag så mycket luft att jag aldrig skulle kunna någon trycka ner mig eller ens försöka. Jag tycker en kille ska vara mer mogen än att sitta och deleta mina msnkontakter. Han ska inte vara ett hinder i mitt liv tvärtom han ska hjälpa mig när jag har det svårt, och lyfta upp mig när jag ramlat & allt känns dåligt, det är inte så mycket begärt tycker jag och då tror jag tror nog inte att man är otrogen ifall han gör sånt. Jag menar din pojkvän kanske är snäll men alla är snälla, en ko kan var snäll men ni ser mig inte vara ihop med en ko? Man kan absolut inte tänka "han är snäll" man måste tänka på dom andra sakerna ex. Är han där för mig? Överraskar han någonsin mig med roliga saker, SÅNT SOM JAG GILLAR? .. Det behöver inte vara något extremt men något litet. Jag tycker ni borde fråga er själv, är det verkligen värt att förlora mig själv för att ha någon att gosa med lite då & då? Denna text är dedicerad till min bästis & till min bebis. Hoppas ni förstår.
/diana.

Kommentarer
Postat av: Tilda

jag tog åt mig.

2008-05-07 @ 10:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0